Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/9330

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Title: Традиції та новаторство в декоративному мистецтві фелтингу
Other Titles: Traditions and Innovations in the Decorative Art of Felting
Authors: Хренова, Вікторія Валеріївна
Khrenova, Viktoriia
Keywords: художня обробка матеріалів;«фелтинг»;декоративне мистецтво;декоративно-ужиткове мистецтво;«нунофелтинг»;«живопис вовною»;decorative art;decorative-applied art;felting;technique;technology;«nunofelting»;«wool painting»
Issue Date: 2020
Publisher: Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
Citation: Хренова В. Традиції та новаторство в декоративному мистецтві фелтингу / В. Хренова // Актуальні питання мистецької педагогіки : зб. наук. пр. – Хмельницький : ХГПА, 2020. – Вип. 11. – С 99-105.
Abstract: На основі аналізу джерел мистецького і культурологічного спрямування висвітлено історичні передумови розвитку техніки «фелтинг». Виявлено багате минуле визначеного виду декоративно-ужиткового мистецтва і його безмежні перспективи для сучасного декоративного мистецтва. З’ясовано, що валяння повсті виникло і розвивалося у різних регіонах світу незалежно один від одного: Памір, Кавказ, Алтай, Тибет, Іран і Афганістан, а також Перу, Балканські країни, Фінляндія і Норвегія ставали центрами валяння вовни. Схарактеризовано традиції, пов’язані зі сферою застосування цієї техніки, технологією, колористичним вирішенням, орнаментикою та декоруванням виробів різних країн. Жодну зі сфери застосування повсті не можна було назвати гостромодною, суперактуальною, такою, яка не має аналогів. Проте останнім часом інтерес до цього матеріалу різко зріс як в аматорів, так і у професійних художників декоративного мистецтва. Визначено, що найпоширенішими техніками «фелтингу» на сьогодні є «мокрий» і «сухий» способи виконання виробів декоративного мистецтва. На їх основі майстрами з художньої обробки вовни (повсті) винайдено нові нетрадиційні прийоми валяння. До них відносять такі новітні техніки, як «нунофелтинг» та «живопис вовною». На основі власного досвіду та аналізу джерел охарактеризовано новітні техніки «фелтингу», висвітлено можливості їх інтеграції у сучасне декоративне мистецтво.
On the basis of the analysis of sources of artistic and culturological direction the historical preconditions of development of technique “felting” have been covered. The rich past of the mentioned type of decorative-applied art and its boundless prospects for modern decorative art has been revealed. It has been found that felting originated and developed in different regions of the world independently: the Pamirs, the Caucasus, Altai, Tibet, Iran and Afghanistan, as well as Peru, the Balkans, Finland and Norway became centres of wool felting. The traditions related to the sphere of this technique, technology, colour scheme, ornamentation and decoration of products from different countries have been described. None of the areas of application of felt could be called witty, super-relevant, one that has no analogues. Recently, however, interest in this material has risen sharply among both amateurs and professional decorative artists. It is determined that the most common techniques of “felting” today are “wet” and “dry” ways of making decorative arts. On their basis, masters of artistic processing of wool (felt) invented new non-traditional methods of felting. These include the latest techniques such as “nunofelting” and “wool painting”. Based on the own experience and analysis of sources, the latest techniques of “felting” have been characterized, the possibilities of their integration into modern decorative art have been covered.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/9330
ISSN: 2413-5402
UDC: 746(02)
metadata.dc.type: Стаття
Appears in Collections:Кафедра технологічної та професійної освіти і декоративного мистецтва



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.