Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/7598

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Title: Моделювання умов роботи і зносостійкості валу зчеплення двигуна транспортного засобу
Other Titles: Modeling of working conditions and wear resistance of the vehicle's clutch shaft
Authors: Рудик, О.Ю.
Дитинюк, В.О.
Стебелецька, Н.М.
Rudyk, O.Yu.
Dytynyuk, V.O.
Stebeletska, N.M.
Keywords: вал муфти зчеплення автомобіля;твердотільне моделювання;запас міцності;режими відновлення;цементація;експериментальні випробування на знос;car coupling coupling shaft;solid state modeling;safety margin;regeneration regimes;cementation;experimental wear test
Issue Date: 2018
Publisher: Хмельницький національний університет
Citation: Рудик, О.Ю. Моделювання умов роботи і зносостійкості валу зчеплення двигуна транспортного засобу [Текст] / О. Ю. Рудик, В. О. Дитинюк, Н. М. Стебелецька // Проблеми трибології. – 2018. – №4. – C. 70-79.
Abstract: Показано, що базовими характеристиками якості транспортно-технологічних машин та їх агрегатів є надій- ність і зносостійкість, які відображують службові властивості цих об'єктів. Вказані характеристики закладаються при проектуванні й виробництві машин, реалізуються в експлуатації й відновлюються за допомогою ремонту. В роботі методологія взаємозв'язку теорії та експерименту доповнюється принципами комп'ютерного моделювання. Ця про- цедура дала можливість комплексного вивчення поведінки складних систем як природних, так і для перевірки теоре- тичних гіпотез. Застосування для вивчення напружено-деформованого стану твердих тіл системи твердотільного параметричного моделювання SolidWorks дозволило побудувати точну модель деталі й методом скінченних елемен- тів визначити експлуатаційні параметри за конкретних умов експлуатації. Дослідження валу зчеплення за допомо- гою SolidWorks Simulation показало, що у випадку заміни сталі 45Х на сталь 20 для виготовлення запас міцності достатній за рахунок економі] на вартості матеріалу. Застосуванням САПР для зміцнення валу муфти зчеплення встановлений оптимальний режим його цементації. Отримані експериментальні результати підтверджують актуаль- ність проведеного дослідження з використання SolidWorks Simulation. Встановлено, що у випадку заміни загартова- ної сталі 45Х на цементовану сталь 20 для виготовлення валу муфти зчеплення підвищення зносостійкості станови- тиме 1,49 разів.
It is shown that the basic characteristics of the quality of transport-technological machines and their aggregates are reliability and wear resistance, which reflect the service properties of these objects. The specified characteristics are laid down at designing and manufacture of cars, are realized in operation and restored with the help of repair. In the work, the methodology of the relationship between theory and experiment is complemented by the principles of computer simulation. This procedure made it possible to comprehensively study the behavior of complex systems, both natural and to test theoretical hypotheses. The application for studying the stress-strain state of solids of SolidWorks solid-state parametric modeling system has made it possible to construct an exact model of the component and the method of finite elements to determine the operational parameters for specific operating conditions. Investigation of the coupling shaft using SolidWorks Simulation showed that in the case of the replacement of 45X steel to steel 20, a safety margin was sufficient at the expense of the cost of the material. Using CAD to strengthen the shaft coupling clutch installed optimal mode of its cementation. The experimental results obtained confirm the relevance of the research on using SolidWorks Simulation. It is established that in the case of replacement of the tempered steel 45Х on cement steel 20 for manufacturing of the coupling sleeve shaft increase the wear resistance will be 1,49 times.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/7598
UDC: 621.891
metadata.dc.type: Стаття
Appears in Collections:Problems of Tribology = Проблеми трибології - 2018 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
693-Текст статьи-1638-1-10-20190113.pdf519,8 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.