Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/5951

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Title: Розвиток навичок англомовної письмової комунікації у студентів-філологів під час позааудиторної роботи з онлайн-ресурсами
Other Titles: Development of philology students’ written english communication skills using online resources out of class
Authors: Мартинюк, Олена Володимирівна
Martyniuk, Olena
Keywords: методика викладання англійської мови;англомовна письмова комунікація;позааудиторна робота;онлайн-ресурс;есе;критична стаття;english language written communication;out-of-class work;online resource;essay;critique
Issue Date: 2017
Publisher: Національний університет "Острозька академія"
Citation: Мартинюк О. В. Розвиток навичок англомовної письмової комунікації у студентів-філологів під час позааудиторної роботи з онлайн-ресурсами / О. В. Мартинюк // Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія : Філологічна : зб. наук. пр. – Острог : Вид-во Нац. ун-ту "Острозька академія", 2017. – Вип. 67. – С. 190-194
Abstract: У статті розглядається механізм позааудиторної роботи з онлайн-ресурсами, що забезпечує ефективний розвиток навичок англомовної письмової комунікації у студентів-філологів під час написання різних типів есе та критичних статей. На основі зарубіжного педагогічного досвіду характеризуються окремі типи письмових завдань, їх структура, етапи та вимоги до написання.
The paper deals with the mechanism of out-of-class work with online resources to provide effective development of Philology students’ written English communication skills by means of completing different types of writing assignments. The most common for Philology students genres of writing assignments, such as essays and critiques, have been characterized in details on the basis of foreign pedagogical experience. The primary goals of the main essay types (descriptive, analytical, argumentative, persuasive, definition, classification, compare and contrast, cause and effect etc) have been described using the information from the popular English educational websites. The role of critiques (such as an academic paper review, review of a book/film/play/website, interpretation of results, programme evaluation, project evaluation, evaluation of a lesson, or teaching materials) in the self-guided foreign language acquisition process has been defined. The typical structures of an essay (including a thesis, arguments based on evidence to support a thesis, a conclusion) and a critique (including introduction, description and evaluation, a conclusion) have been analyzed. The six-stage approach to a writing activity (including planning, drafting, revising, editing, proofreading and presenting) has been considered efficient for self-guided writing. The conclusions have been made about the effectivity of online educational resources for acquisition of English language writing skills in the process of professional training in different subject areas, namely in Philology
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/5951
ISSN: 2519-2558
UDC: 378.147.88
metadata.dc.type: Стаття
Appears in Collections:Кафедра іншомовної освіти та міжкультурної комунікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NZ_Vyp_67_веб (4)-190-193.pdf315,35 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.