Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5536

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗамазій, О.В.-
dc.contributor.authorZamaziy, O.-
dc.date.accessioned2017-06-16T13:01:59Z-
dc.date.available2017-06-16T13:01:59Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЗамазій, О.В. Стратегічний аналіз: системне уявлення про стратегічне управління [Текст] / О. В. Замазій // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2017. – № 2, т. 2. – С. 108-111.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elar.khmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5536-
dc.description.abstractУ статті розглянуто місце стратегічного аналізу в системі стратегічного управління підприємством. Проаналізовано визначення сутності, мети, предмету та об’єктів стратегічного аналізу. Досліджено фактори зовнішнього і внутрішнього оточення підприємства.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers the place of strategic analysis in the system of strategic enterprise management. The definitions of essence, purpose, subject and objects of strategic analysis are analyzed. Strategic analysis is needed to form a set of alternatives to managerial behaviour in making strategic decisions. These alternatives should ensure the company's sustainable competitive advantages and profitability in the long term, with maximum use of the enterprise's potential and effective adaptation to changes in the external environment. Strategic business areas (market segments), business sectors (business lines), strategic business units (structural units of the enterprise), individual products (goods, services), finance, investment projects; аnd the enterprise as a whole can be objects of strategic analysis. The factors of external and internal environment of the enterprise for development of the enterprise development strategy are investigated. The importance of the factor for the enterprise is suggested to be assessed, the limits of permissible changes in the factor should be established, the frequency of the factor monitoring should be established. This will allow to formulate the strategy of the enterprise, where the increase in the value of the assets of the enterprise, the growth of its resource potential, the increase in the share of markets, sales volumes, the size of the profit would be ensured. In the end, this would contribute to the growth of competitiveness and viability of enterprises in the current economic conditions.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherХмельницький національний університетuk_UA
dc.subjectстратегічний аналізuk_UA
dc.subjectстратегічне управлінняuk_UA
dc.subjectфактори зовнішнього і внутрішнього оточенняuk_UA
dc.subjectstrategic analysisuk_UA
dc.subjectstrategic management of external and internal factorsuk_UA
dc.titleСтратегічний аналіз: системне уявлення про стратегічне управлінняuk_UA
dc.title.alternativeStrategic analysis: system notion about strategic managementuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.subject.udc339.137.2uk_UA
Appears in Collections:Вісник ХНУ. Економічні науки - 2017 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf953,84 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.