Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/5112

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКомочкова, Ольга Олександрівна-
dc.contributor.authorKomochkova, O.-
dc.date.accessioned2016-12-02T07:51:42Z-
dc.date.available2016-12-02T07:51:42Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationКомочкова О. Професійна підготовка магістрів гуманітарних наук з лінгвістики в Единбурзькому університеті / О. Комочкова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журн. / Сум. держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка. – Суми, 2016. – № 5 (59). – С. 18–26.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/5112-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано процес професійної підготовки магістрів гуманітарних наук з лінгвістики на прикладі Единбурзького університету. Автором проаналізовано структурно-організаційний та змістовий компонент освітньої програми «Лінгвістика (з відзнакою)»; охарактеризовано стратегії навчання і викладання, використовувані під час навчального процесу у вищеназваному університеті. На основі результатів проведеного аналізу автором систематизовано британський досвід професійної підготовки магістрів гуманітарних наук з лінгвістики і зроблено висновок про доцільність упровадження досвіду, набутого фахівцями з Великої Британії, з метою покращення процесу професійної підготовки фахівців з лінгвістики у вітчизняних університетах.uk_UA
dc.description.abstractThe article deals with professional training of Masters of Arts in Linguistics at the University of Edinburgh. The aim of the study consists in revealing peculiarities of Linguistics curriculum at the University of Edinburgh. Such methods as analysis, synthesis, systematization and generalization have been used. The author has characterized structural-organizational and content components of MA (Hons) Linguistics (full-time) at the University of Edinburgh. It has been found out that Scottish degrees differ from those elsewhere in UK. The author has outlined the following advantages of Scottish degrees: flexibility in courses choice, stipulating for students’ academic maturity; their academic mobility development; accumulation of core professional experience. It has been stated that during Year 1 students are introduced to foundations of linguistic theory, study regional and social variation of world languages, in particular English, as well as communication methods. During Year 2 students develop their knowledge of linguistic theory, research methodology, structure of oral and written English and other languages, the evolution of language and patterns of linguistic changes. Year 3 and 4 are based primarily on specialized courses (Linguistics Core: structure and Linguistics Core: others). In Year 3 students taking a Modern Language and Linguistics or English Language go abroad as an obligatory part of their degree programme. In Year 4 students are to write a dissertation (7000-1000 words) in language sciences. The author has also characterized strategies of teaching and learning applied during educational process at the University of Edinburgh. Most of courses are taught through lectures, tutorials, practicals or small-group project work. The University is keen to develop innovative approaches to teaching and learning, e.g. e-learning techniques, peer-assisted learning, clicker technology etc. Educational process of MA (Hons) Linguistics is based predominantly on independent student work (75 %). Based on the study results the author has systematized British experience of Masters of Arts’ in Linguistics professional training and has emphasized the expediency of its positive aspects implementation into professional training of linguists at national universities. Prospects for further researches are seen in the analysis of Linguistics curricula at leading European universities.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренкаuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectлінгвістuk_UA
dc.subjectлінгвістикаuk_UA
dc.subjectосвітня програмаuk_UA
dc.subjectмагістр гуманітарних наукuk_UA
dc.subjectВелика Британіяuk_UA
dc.subjectЕдинбурзький університетuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовка фахівців з лінгвістикиuk_UA
dc.subjectprofessional traininguk_UA
dc.subjectlinguistuk_UA
dc.subjectlinguisticsuk_UA
dc.subjectcurriculumuk_UA
dc.subjectMaster of Artsuk_UA
dc.subjectGreat Britainuk_UA
dc.subjectthe University of Edinburghuk_UA
dc.titleПрофесійна підготовка магістрів гуманітарних наук з лінгвістики в Единбурзькому університетіuk_UA
dc.title.alternativeProfessional Training of Masters of Arts in Linguistics at the University of Edinburghuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.subject.udc[378.22:81] (410)uk_UA
Appears in Collections:Кафедра іншомовної освіти та міжкультурної комунікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Komochkova_stattikonf.doc201,5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.