Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4582

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Title: Імідж підприємств ресторанного господарства
Other Titles: Image of enterprises of restaurant economy
Authors: Томаля, Т.С.
Амонс, Н.С.
Tomalya, T.S.
Amons, N.S.
Keywords: імідж;ресторанне господарство;життєвий цикл;якісні методи оцінки іміджу;image;restaurant management;life cycle;quality evaluation methods
Issue Date: 2015
Publisher: Хмельницький національний університет
Citation: Томаля, Т.С. Імідж підприємств ресторанного господарства [Текст] / Т. С. Томаля, Н. С. Амонс // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2015. – № 5, т. 1. – С. 39-42.
Abstract: В статті розкрито сутність поняття іміджу підприємств та його історичний аспект. Систематизовано та охарактеризовано зовнішні функції іміджу. Досліджено основні складові іміджу підприємств ресторанного господарства та визначено особливості його формування в закладах ресторанного господарства. Розглянуто проблематику та основні напрями формування іміджу на різних етапах життєвого циклу ресторанного підприємства. Розкрито особливості якісних методів для оцінки іміджу підприємства.
A profit and success of restaurant are straight related to his image. An image is formed from the row of constituents, from hospitality, and hospitality is the determinant of service business, and satisfaction consumer need, and, that consumer need satisfy, it is necessary to render quality services, exactly by it and the conditioned actuality of select theme. In the article essence of concept of image of enterprises is exposed and him historical aspect. The external functions of image are systematized and described is informing, action, concordance. The basic constituents of image of enterprises of restaurant economy are investigational, namely: image of personnel, style of management organization, level of corporate culture, creation of feed-back. The features of his forming are certain in establishments of restaurant economy. The range of problems and basic directions of forming of image are considered on the different stages of life cycle of restaurant enterprise (birth, childhood, youth, early maturity, maturity, aging, revival). The features of quality methods are exposed for the estimation of image of enterprise.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4582
UDC: 338.48
metadata.dc.type: Стаття
Appears in Collections:Вісник ХНУ. Економічні науки - 2015 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
томоля.pdf749,51 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.