Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4366

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Title: Features of training economists at the university in the process of learning mathematical disciplines
Authors: Поплавська, Олена Андріївна
Poplavska, O.A.
Keywords: педагогіка;математична освіта;мета навчання математики;особливості математичної підготовки;mathematical education;the goal of learning mathematics;features (peculiarities of) mathematical training
Issue Date: 2013
Publisher: Sp. z o.o "Nauka i studia"
Citation: Poplavska O. A. Features of training economists at the university in the process of learning mathematical disciplines [Text] / O. A. Poplavska // Nauka i studia. Pedagogiczne nauki filologia : scientific journal (Poland). – Przemysl : Publishing House «Nauka i studia», 2013. – № 27 (95). – P. 48-56.
Abstract: У статті обґрунтовано значущість математичної підготовки та її вплив на розвиток особистості. Визначено, що мета навчання математичним дисциплінам майбутніх економістів полягає в озброєнні типовою базою математичних знань і математичного інструментарію, та у підготовці фахівців до нових форм діяльності. З'ясовано особливості математичної підготовки у вищих навчальних закладах економічного профілю: фундаментальний характер математичних дисциплін; вивчення математики на перших курсах навчання; потреба у пропедевтичній підготовці за шкільний курс математики; викладання великого обсягу матеріалу; наявність великої кількості задач; використання нових інформаційних технологій.
The importance of Mathematics and its influence on the development of personality are shown in this article. It was determined that the purpose of conducting mathematical subjects to future economists lies in getting acquainted with a typical base of mathematical knowledge and mathematical instruments, and in preparing (familiarizing with) experts to new forms of activity. Such features of mathematical training in higher education economics were found: fundamental character of mathematical disciplines, the need for propaedeutic training on the material of the seniour school mathematics, teaching large amount of material, a large number of tasks, the use of new information technologies.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4366
ISSN: 1561-6894
UDC: 378
Content type: Стаття
Appears in Collections:Кафедра вищої математики і комп’ютерних застосувань

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21.pdf125,74 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.