Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4268

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗамазій, О.В.-
dc.contributor.authorZamazii, O.V.-
dc.date.accessioned2015-12-06T15:43:07Z-
dc.date.available2015-12-06T15:43:07Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЗамазій, О.В. Основні положення теорії цінності в контексті управління зростанням промислового підприємства [Текст] / О. В. Замазій // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2015. – № 3, т. 3. – С. 69-72.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4268-
dc.description.abstractУ історичній ретроспективі проаналізовано розвиток теорії цінності і формування її термінологічного апарату. Виділено внесок різних наукових шкіл у формування теорії цінності. Обґрунтовано доцільність використання основних положень теорії цінності для управління зростанням промислових підприємств.uk_UA
dc.description.abstractIt was analyzed the development of the theory of value and the formation of its terminological apparatus in historical retrospective. It was considered the differences between the utility and value of the good and the subjective (individual, the consumer) and an objective value. It was highlighted the contribution of various scientific schools in the formation of the theory of value and analyze it from the standpoint of the tasks of managing the growth of the industrial enterprise. The basic tenets of the theory of value were highlighted, which is necessary to build the management of industrial enterprises to manage their growth with limited resources and seals markets.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherХмельницький національний університетuk_UA
dc.subjectцінністьuk_UA
dc.subjectкорисністьuk_UA
dc.subjectекономічна динамікаuk_UA
dc.subjectтеорія цінностіuk_UA
dc.subjectспоживча цінністьuk_UA
dc.subjectоб’єктивна цінністьuk_UA
dc.subjectvalueuk_UA
dc.subjectutilityuk_UA
dc.subjecteconomic dynamicsuk_UA
dc.subjectthe theory of valueuk_UA
dc.subjectcustomer valueuk_UA
dc.subjectobjective valueuk_UA
dc.titleОсновні положення теорії цінності в контексті управління зростанням промислового підприємстваuk_UA
dc.title.alternativeThe main provisions of the value theory in the context of managing the growth of industrial enterpriseuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.subject.udc330.567.22:339.133uk_UA
Appears in Collections:Вісник ХНУ. Економічні науки - 2015 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
замазий.pdf680,95 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.