Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4021

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Title: Зарубіжний досвід організації надання якісних послуг як фактор підвищення конкурентоспроможності банку
Other Titles: Foreign experience of providing organization of quality services as an increase factor of bank competitiveness
Authors: Марценюк, М.М.
Карпенко, В.Л.
Martsenyuk, M.M.
Karpenko, V.L.
Keywords: конкурентоспроможність;фактори конкурентоспроможності продуктів та послуг банку;банківська картка;маркетингова діяльність;competitiveness factors of competitiveness of products and services of the bank;the bank card marketing activity
Issue Date: 2014
Publisher: Хмельницький національний університет
Citation: Марценюк, М.М. Зарубіжний досвід організації надання якісних послуг як фактор підвищення конкурентоспроможності банку [Текст] / М. М. Марценюк, В. Л. Карпенко // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2014. – № 5, т. 2. – С. 67-70.
Abstract: У статті розглянуто особливості якісного обслуговування в банку за кордоном. Також у статті аналізується закордонний досвід розроблення концепцій щодо підвищення конкурентоздатності банківської установи. Характеризується рівень надання послуг банку під час ефективного впровадження маркетингових заходів щодо вдосконалення якості обслуговування та ступеня конкурентоспроможності.
The article discusses the features of quality service in a bank abroad. The article analyzes the international experience of concept developing for improving the competitiveness of the banking institution. The level of bank service during the effective implementation of marketing actions was characterized according service quality improvement and level of competitiveness. The service quality depends on the bank reliability that is a client must be confident that his personal data is protected and may not be distributed without his permission. State-owned banking institutions need to take into account foreign experience of organization of providing of high-quality service and use the relevant systems of service delivery.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4021
UDC: 338
metadata.dc.type: Стаття
Appears in Collections:Вісник ХНУ. Економічні науки - 2014 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vchnu_ekon_2014_5(2)__18.pdf270,17 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.