Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/10048

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Title: Дослідження рівня розвитку рефлексії і саморегуляції у вчителів загальноосвітніх шкіл
Other Titles: Research of school teachers` reflection and self-regualtion
Authors: Подкоритова, Лариса Олександрівна
Гудзинська, Ірина Михайлівна
Podkorytova, L.O.
Hudzinska, І. М.
Keywords: рефлексія;саморегуляція;шкільні вчителі
Issue Date: 2020
Citation: Подкоритова Л. О. Дослідження рівня розвитку рефлексії і саморегуляції у вчителів загальноосвітніх шкіл / Л. О. Подкоритова, І. М. Гудзинська // East European Scientific Journal. – 2020. – № 11 (63), т. 7. – С. 20-26.
Abstract: У статті представлено результати емпіричного дослідження рівня рефлексії і саморегуляції у шкільних вчителів. У дослідженні взяло участь 43 шкільних вчителі. Були використані такі методики: Методика діагностики рівня розвитку рефлексивності А. Карпова; Опитувальник «Диференціальний тип рефлексії» (Д. Леонтьєв); Тест-опитувальник «Самоставлення особистості» (В. Столін, С. Пантелєєв); Тест двадцяти тверджень на самоставлення М. Куна, Т. Мак-Партланда; Опитувальник В. Моросанової «Стиль саморегуляції поведінки». було виявлено, що рівень рефлексії у шкільних вчителів перебуває на середньому та високому рівні. Саморегуляція поведінки в цілому знаходиться на середньому рівні. Виявлено, що показники рефлексивності, рефлексії і саморегуляції зростають з віком і досвідом роботи вчителя, але після 60 років, ці показники різко зменшуються, що може бути пов’язане з професійним вигорянням та емоційним виснаженням вчителів.
В статье представлены результаты эмпирического исследования уровня рефлексии и саморегуляции у школьных учителей. В исследовании приняло участие 43 школьных учителя. Были использованы следующие методики: Методика диагностики уровня развития рефлексивности А. Карпова; Опросник «Дифференциальный тип рефлексии» (Д. Леонтьев) Тест-опросник «Самоотношение личности» (В. Столин, С. Пантелеев); Тест двадцати утверждений на самоотношение М. Куна, Т. Мак-Партланда; Опросник В. Моросановой «Стиль саморегуляции поведения». Исследование показало, что уровень рефлексии у школьных учителей находится на среднем и высоком уровне. Саморегуляция поведения в целом представлена на среднем уровне. Обнаружено, что показатели рефлексивности, рефлексии и саморегуляции растут с возрастом и опытом работы учителя, но после 60 лет, эти показатели резко снижаються, что может быть обусловлено профессиональным выгоранием и эмоциональным истощением учителей.
The article presents the results of an empirical research of the level of reflection and self-regulation in school teachers. The study involved 43 school teachers. The following methods were used: A. Karpov's method of diagnosing the level of reflexivity development; Questionnaire «Differential type of reflection» (D. Leontiev) Test questionnaire «Self-attitude of a person» (Stolin, S. Panteleev) Test of twenty statements on self-attitude M. Kuhn, T. McPartland; Questionnaire V. Morosanova «Style of self-regulation of behavior». The study showed average and high level of school teachers’ reflection. Self-regulation of behavior in general is presented at an average level. It was found that the indicators of reflexivity, reflection and self-regulation grow with age and experience of the teacher, but after 60 years, these indicators sharply decrease, which may be caused by teachers` professional burnout and emotional exhaustion.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/10048
metadata.dc.type: Стаття
Appears in Collections:Кафедра психології та педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Подкоритова ЛО, Гудзинська ІМ_стаття.docx55,21 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.