Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/6232

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Title: Формування міжфірмових мереж підприємств в Україні
Authors: Забурмеха, Є.М.
Вальков, О.Б.
Zaburmekha, Ye.
Valkov, A.
Keywords: міжфірмова взаємодія;міжфірмові відносини;міжфірмові організації;intercompany cooperation;intercompany relationships;intercompany organization
Issue Date: 2017
Publisher: Хмельницький національний університет
Citation: Забурмеха Є. М. Формування міжфірмових мереж підприємств в Україні / Є. М. Забурмеха, О. Б. Вальков // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2017. – № 3, т. 1. – С. 104-108.
Abstract: У статті проаналізовано сутність, види та основні параметри міжфірмових мереж підприємств, визначені суспільно- історичними передумовами широкого розповсюдження міжфірмових мереж. Для поглиблення розуміння сутності та механізму функціонування мережевої структури виділені основні принципи її формування. Також розглянуті підходи до формування підприємницьких мереж як ринкових утворень. Розроблена класифікація видів міжфірмових відносин та вивчені основні тенденції їх формування. Проаналізовані можливі переваги та недоліки створення та функціонування мережевих структур, що дало можливість виділити основні умови ефективного формування міжфірмових взаємовідносин.
Recently, cooperation and inter-firm cooperation, which are aimed at obtaining a synergistic effect and organizing economic activity on the basis of innovation, become widespread. The article analyzes the essence, types and main parameters of intercompany networks of enterprises. Identified socio-historical prerequisites widespread inter-firm networks. In order to deepen understanding of the essence and mechanism of functioning of the network structure, the basic principles of its formation are identified. At the present stage, flexible forms of the mechanism of inter-firm interaction are characterized by certain features: cooperation is considered as an effective form of interaction in the creation of high-tech products; he growth of cooperation with foreign partners is observed; firms use cooperation agreements for the successful development of technology of high-tech enterprises, etc. Also in the article approaches to the formation of business networks as market entities are considered. Intercompany network closest to the model of economic relations based on institutional proximity. An individual approach and personalization are an integral part of an effective network. Effective organization of inter-firm interaction requires a diverse, multilateral, trusting relationship that can only arise in the process of interpersonal communication. The classification of types of inter-firm relations and the study of the main tendencies of their formation are developed. The possible advantages and disadvantages of creation and functioning of network structures were analyzed, which made it possible to identify the main conditions for effective formation of inter-firm relationships, namely: definition and coordination of partners' goals, development of interactive interaction of the strategy of formation and development of relationships, development of monitoring and monitoring of the effectiveness of relationships.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/6232
UDC: 338.241.2
metadata.dc.type: Стаття
Appears in Collections:Вісник ХНУ. Економічні науки - 2017 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdf1,36 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.