Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/6165
Title: Synergic approach in marketing potential management of the enterprise
Other Titles: Синергійний підхід в управлінні маркетинговим потенціалом підприємства
Authors: Гончар, Ольга Іванівна
Поліщук, Ірина Ігорівна
Gonchar, O.I.
Polishchuk, I.I.
Keywords: управління маркетинговим потенціалом підприємствам;маркетинговий потенціал;підприємство;синергія;ентропія;результат;можливості;управління;marketing potential;enterprise;synergy;entropy;result;opportunities;managemen
Issue Date: 2017
Publisher: Чернігівський національний технологічний університет
Citation: Gonchar O. Synergic approach in marketing potential management of the enterprise / O. Gonchar, I. Polishchuk // Науковий вісник Полісся = Scientific bulletin of Polissia : наук. екон. журн. / Черніг. нац. технол. ун-т. – Чернігів, 2017. – № 3 (11), ч. 2. – С. 29-33.
Abstract: Головним інструментом розвитку підприємства в сучасних умовах є маркетинговий потенціал, його досконалість. Він визначає можливості і здатності формувати попит споживачів, оперативно реагувати на його зміни. Авторами обґрунтовано, що формування синергійного ефекту взаємодії елементів маркетингового потенціалу в умовах динамізму середовища і міжнародної інтеграції, необхідно визначати як стратегічний аспект управління підприємством, інструмент конкурентної боротьби і акцентувати увагу на його обґрунтуванні у стратегічному і тактичному плануванні. Доведено, що для виявлення синергійного ефекту взаємодії елементів маркетингового потенціалу доцільно здійснити їх класифікацію за функціональною ознакою, та позиціонування самого маркетингового потенціалу в структурі сукупного потенціалу підприємства.
The main instrument of enterprise development in modern conditions is the marketing potential and its perfection. It determines the capabilities and ability to form the demand of consumers, respond promptly to its changes. The authors substantiate that it is necessary to define the formation of a synergistic effect of the interaction of marketing potential elements in conditions of the environment and international integration dynamism as a strategic aspect of enterprise management, an instrument of competitive struggle and to emphasize its substantiation in strategic and tactical planning. It is proved that it is expedient to carry out synergistic effect of marketing potential elements interaction classification on a functional basis and positioning of the marketing potential itself in the structure of the company's aggregate potential in order to identify them. It is stated that the success of the enterprise activity, its position on the market and the possibility of development in the future is determined by the correctness of the formation and the strength of the relationship between the elements of marketing and aggregate potential.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/6165
Content type: Стаття
Appears in Collections:Кафедра економіки підприємства і підприємництва

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29-33.pdf315,61 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.