Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/5786
Title: Гибкое ценообразование в гостиничном бизнесе на основе маржинального похода
Other Titles: Flexible pricing in the hotel business, based on the marginal approach
Authors: Орлов, Оливер Алексеевич
Рясных, Евгения Григорьевна
Савченко, Елена Валентиновна
Orlov, O.
Ryasnykh, E.
Savchenko, E.
Keywords: гибкая цена;маржинальный подход;гостинничный бизнес
Issue Date: 2017
Citation: Розділ 1.5. Орлов А. Гибкое ценообразование в гостиничном бизнесе на основе маржинального похода / А. Орлов, Е. Рясных, Е. Савченко // Financial-economic and innovative support of entrepreneurship development in the spheres of economy, tourism and hotel-restaurant business: collective monograph / V. Yatsenko [and others] ; Ed. by Doctor of Economic Sciences, Prof. V.M. Yatsenko. - Agenda Publishing House, Coventry, United Kingdom, 2017. - P. 77-88.
Abstract: Рассматриваются взгляды экономистов касательно понятий ценности и затрат как базы для формирования цены. Попытка формировать цену на услуги гостиниц на основе полных затрат и целевой прибыли сводятся к чисто затратному подходу, поскольку доминирующим фактором в этих расчетах являются затраты. Учитывая особенности отрасли гостиничного хозяйства, не рыночная цена должна ориентироваться на затраты услуг, а наоборот, затраты услуг должны вложиться в рыночную цену. Между тем, все вопросы формирования цен, включая расчеты их снижения с целью увеличения загрузки, определения безубыточности и т.п. можно реально решать только с использования маржинальной прибыли. В итоге, авторами предложена последовательность проведения расчетов и формирования гибкой цены при использовании маржинального подхода.
The views of economists about the concepts of value and costs as a basis for price formation are considered. The attempt to form the price for hotel services on the basis of full costs and target profits is reduced to a purely cost approach, since the costs are the dominant factor in these calculations. Taking into account the peculiarities of the hotel industry, not the market price should be guided by the costs of services, but, the costs of services should be invested in the market price. Meanwhile, all issues of pricing, including calculations of their reduction in order to increase the load, determine break-even, etc. can really be solved only with using of marginal profit. As a result, the authors proposed a sequence of calculations and the formation of the flexible price in the base of marginal approach.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/5786
Content type: Глава з книги
Appears in Collections:Кафедра менеджменту, адміністрування та готельно-ресторанної справи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Орлов_Рясных_Савченко.doc176 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.