Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/5471
Title: Особливості навчання мови фаху студентів немовних спеціальностей у ВНЗ
Other Titles: Teaching ESP to non-linguistic students in higher educational establishments
Authors: Пасічник, Олена
Pasichnyk, Olena
Keywords: мова фаху;термінологія;текст;професійна підготовка;компетентність;English for Specific Purposes (ESP);terminology;text;professional training;competence
Issue Date: 2017
Publisher: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
Citation: Пасічник О. О. Особливості навчання мови фаху студентів немовних спеціальностей у ВНЗ / О. О. Пасічник // Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. пр. / Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка ; Ін-т педагогіки НАПН України ; [гол. ред. Лабунець В. М.]. – Вип. 22 (1-2017), ч. 2. – Кам’янець-Подільський, 2017. – C. 289–293.
Abstract: Автор статті розглядає мову фаху як засіб професійного становлення студентів немовних спеціальностей ВНЗ. Значна увага приділяється реалізації мовної системи в професійній сфері у лексико-термінологічному, морфологічно-синтаксичному та текстовому аспектах. Висвітлюються особливості навчання англійської як мови фаху.
The article deals with the aspects of teaching foreign language to non-linguistic students in higher educational establishments. English for Specific Purposes (ESP) is considered to be one of the basic means of professionally-oriented training. The author outlines essential components of language structure. Terminology is described as the study of terms and their use, which enables people in a particular industry to communicate and interact clearly. Professional and scientific terms become fundamental elements of problem-oriented dialogues and scientific texts which require special attention and educational approaches. The author suggests a set of helpful examples based on communicative approach as a key element in the process of specific vocabulary learning. Specific morphological and syntactical structures are typical for ESP (abundance of Passive Voice, ’of’ and ’for’ prepositions, ’-ing’ form, Present Tenses, etc.). All these aspects call for thorough analyses and selection of proper educational material, tasks and exercises. Interactive educational technologies are deemed as the most prospective both for personal and professional development of future specialists.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/5471
ISSN: 2309-9763
Content type: Стаття
Appears in Collections:Кафедра іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
!Pasichnyk_Lena_EFL_KamPod_N_22_2017.pdf118,19 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.