Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4652
Title: Формування професійної мотивації у студентів інженерно-технічних спеціальностей при вивченні англійської мови
Other Titles: Формирование профессиональной компетенции у студентов инженерно-технических специальностей при обучении английского языка
The formation of professional competence among the students of mechanical engineering specialties in the process of English language learning
Authors: Харжевська, Ольга Михайлівна
Kharzhevska, O.M.
Keywords: комунікативна компетенція;професійно-орієнтоване навчання;емоційний інтелект;коммуникативная компетенция;профессионально- ориентированное обучение;эмоциональный интеллект;communicative competence;professionally oriented learning;emotional intellect
Issue Date: 2015
Publisher: Національна академія Державної прикордонної служби України
Citation: Харжевська О. М. Формування професійної мотивації у студентів інженерно-технічних спеціальностей при вивченні англійської мови / О. М. Харжевська // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Психологічні науки. – 2015. – Вип. 1. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vnadpn_2015_1_14.pdf. – Назва з екрану.
Abstract: Стаття присвячена аналізу та дослідженню ефективних шляхів застосування інноваційних методів навчання англійської мови студентів інженерно-технічних спеціальностей для досягнення ними високого рівня іншомовної професійно-орієнтованої комунікативної компетенції.Впровадження та використання новітніх методик у процес навчання сприяє розвитку пізнавально-освітньої та емоційно-ціннісної мотивації, дозволяє використовувати іноземну мову у своїй професійній діяльності на рівні міжнародних стандартів.
Статья посвящена анализу и исследованию эффективных способов использования инновационных методов обучения английскому языку студентов инженерно-технических специальностей для достижения ними высокого уровня иноязычной профессионально-ориентированной коммуникативной компетенции. Внедрение и использование новых методик в процесс обучения способствует развитию познавательно-образовательной и эмоционально-ценностной мотивации, позволяет использовать иностранный язык в своей профессиональной деятельности на уровне международных стандартов.
The article deals with the analysis and research of the effective ways to use innovative methods in the English language teaching among the students of mechanical engineering specialties and which would promote their high level of professionally oriented communicative competence. The professional profile of a modern qualified engineer should include welldeveloped communication skills and high English language proficiency to help him achieve success in the modern highly competitive society. Communication skills development is discussed in the paper, with given examples of different methods of teaching and assessment. English for specific purposes focuses the learner’s attention on the particular terminology and communication skills required in the international professional field. A course in English for Specific Purposes will enhance English language training and an engineering student’s communication skills. Context-specific vocabulary, oral communication, presentations and role-play skills are considered one of the best career enhancers and to be the single biggest factor in determining a student’s career success. Incorporating a greater emphasis on communication activities served to enhance emotional intelligence aspects, including more active participation, greater self-control and awareness, heightened motivation and a better understanding of course material. Teamwork and cooperation will help engender emotional intelligence qualities and are particularly important skills given the high level team-based environments in industry. Enhancing English language communication skills will contribute to higher emotional intelligence by targeting a delivery of oral presentations in engineering studies. Such skills as problem solving, communications, interpersonal skills, both critical and independent thinking should be fostered in engineering education. The introduction and practical usage of non-standard techniques in the English language learning and teaching promotes the development of students’ cognitiveeducational and emotionally-evaluative motivation.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/4652
Content type: Стаття
Appears in Collections:Кафедра іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vnadpn_2015_1_14 (4).pdf238,48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.