Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/3512

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Title: Методи оцінки рівня диверсифікації асортиментного портфелю фірми на ринку м'ясних продуктів
Other Titles: Methods of estimation of level of diversification assortment brief-case of firm at the market of meat products
Authors: Шипуліна, В.О.
Shipulina, W.O.
Keywords: асортимент;оптимізація;метод;прибутковість;assortment;optimization;method;profitability
Issue Date: 2014
Publisher: Хмельницький національний університет
Citation: Шипуліна, В. О. Методи оцінки рівня диверсифікації асортиментного портфелю фірми на ринку м'ясних продуктів [Текст] / В. О. Шипуліна // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2014. – № 3, т. 3. – С. 173-176.
Abstract: Розглядаються питання, пов’язані з використанням методів оптимізації асортиментного портфелю фірми. Обґрунтована доцільність застосування методів АВС-аналізу, Дібба–Сімкіна, зворотного рейтингу. Здійснюючи подібний аналіз, компанія може визначити перспективи розвитку асортиментів і способи підвищення ефективності керування їм.
Questions, related to the use of methods of optimization assortment the brief-case of firm, are examined in the article. Grounded expedience of application of methods of ABC-analysis, Dibba-Simkina, reverse rating. At the unbalanced structure of assortments the level of income and competitiveness goes down on the segment of market. Carrying out a similar analysis, a company can define the prospects of development of assortments and methods of increase of management efficiency to them. At the use of method of the reverse rating we get an optimum assortment row, which provides optimization of the production program of enterprise. Application of method of the reverse rating at making decision about an update and eliminacii of separate positions in an assortment row, as a rule, gives far more reliable results in comparing to the use of method of the direct rating (statisticians of sales). The proper ground of assortments of products which is produced provides companies serious competitive edges.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/3512
UDC: 336.012.23(075.8)
Content type: Стаття
Appears in Collections:Вісник ХНУ. Економічні науки - 2014 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vchnu_ekon_2014_3(3)__37.pdf315,26 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.