Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/2381

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Title: CRM-системи та якісні зміни в обслуговуванні клієнтів: світовий досвід
Other Titles: CRM-systems and changes in quality of customer service: international experience
Authors: Савченко, О.В.
Savchenko, O.V.
Keywords: customer relationship мanagement;CRM-система;ринок CRM-рішень;CRM-розробники;CRM-system;CRM-product’s marker;CRM-vendors
Issue Date: 2013
Publisher: Хмельницький національний університет
Citation: Савченко, О.В. CRM-системи та якісні зміни в обслуговуванні клієнтів: світовий досвід [Текст] / О. В. Савченко // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2013. – № 4, т. 3. – С. 116-119.
Abstract: В статті розглянуто сутність поняття CRM та CRMсистем, розглянуто деякі тенденції світового ринку CRMсистем, визначено його риси. Розглянуто проблеми та перспективи українського ринку CRMрішень, надано перелік найбільш суттєвих, на наш погляд, причин стримування запровадження CRMсистем вітчизняними підприємствами.
The article is about the sense and purpose of CRM and CRMsystems, considered some trends of the world CRMsystem’s market, defined by its features. Problems and prospects of Ukrainian market of CRMsolutions are given, lists the most significant, in our view, the reasons of inhibition of using CRMsystems by Ukrainian enterprises. Study of Russian experience shows that technical universities are the most interesting for business. Business helps them to purchase equipment and also looks for talented youth. Government agencies provide funding for innovative projects.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/2381
UDC: 004
Content type: Стаття
Appears in Collections:Вісник ХНУ. Економічні науки - 2013 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SAVCHENKO.pdf922,21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.