Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/1211

Можете відсканувати цей QR-код телефоном( програмою "Сканер QR-кодів" ) для збереження.

Title: Модель та програма психокорекції негативних психічних станів студентів ВНЗ
Other Titles: Model and program psychocorrection of negative mental states of students
Authors: Ігумнова, О.Б.
Igumnova, O.
Keywords: : негативні психічні стани;тривожність;фрустрація;агресія;ригідність;комплексоутворювальні негативні психічні стани;комплекси негативних психічнх станів;типи комплексів негативних психічних станів;негативные психические состояния;тревожность;фрустрация;агрессия;ригидность;комплексообразующие негативные психические состояния;комплексы негативных психичнх состояний;типы комплексов негативных психических состояний;negative mental states;trevozhnost;frustratsyya;aggression;ryhydnost;complexing negative mental states;complex types of negative mental states;types of complexes of negative mental states
Issue Date: 12-Sep-2014
Abstract: У статті представлена модель психокорекції негативних психічних станів студентів, що побудована з позицій системного підходу та включає вплив на негативні психічні стани, їх комплекси та внутрішні умови виникнення згідно з результатами проведених емпіричних досліджень. Описана запропонована програма психокорекції, проведення формувального експерименту та подані результати перевірки ефективності психокорекційної програми.
В статье представлена модель психокоррекции негативных психических состояний студентов, построеная с позиций системного подхода и включает влияние на негативные психические состояния, их комплексы и внутренние условия возникновения согласно результатам проведенных эмпирических исследований. Описанна предложенная программа психокоррекции, проведение формирующего эксперимента и представлены результаты проверки эффективности психокоррекционной программы.
The paper presents a model of functioning negative mental states of students based on the system approach and includes a basic form of psycho, complex technologies experimental negative impact on the mental states of their internal systems and investigated the determinants of their occurrence, the expected subjective changes that help reduce complexing negative mental states of students. Based on the model developed program described correction of negative mental states of students uu main blocks and the structure of employment. Implementation of this program helps to reduce negative mental states of students and their systems and can serve as a basis to prevent their further development, overcoming the destructive impact on the individual students in order to improve the preparation of future specialists Providing conditions for full use of their abilities, capabilities, fulfillment, receiving and learning professional knowledge, abilities and skills.
URI: http://elar.khnu.km.ua/jspui/handle/123456789/1211
UDC: 159.922.8:159.942.5
Content type: Стаття
Appears in Collections:Кафедра психології та педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.doc459,5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.